העבודה לא נגמרת בתום העלאת אתר תדמית לרשת. כדי שנדע אם אכן כל השקעתינו באיפיון האתר, בנייתו ואחסונו בשרת השתלמו, עלינו לעקוב אחר ביצועיו באופן מקצועי.
רק מעקב מקצועי אחר הצלחת האתר יוכל להבהיר לנו האם מימשנו את הפוטנציאל השיווקי הטמון ברשת, או שמא עלינו לשפר את אותו אתר תדמית, את הליכי קידום האתר ברשת או מאפיין אחר בו.
בניית אתרים ללא מעקב וניתוח מקצועי של הביצועים הוא בעצם בזבוז כל ההשקעה של הזמן והכסף שניתנו עבור הקמת אתר. לעסק זה. בלי בדיקת הביצועים, לא נוכל לדעת לעולם האם ההשקעה הייתה כדאית – וכיצד נוכל למקסם את רווחינו באמצעותה.
אם כך, כיצד עורכים מעקב מקצועי אחר אתר לעסק?
כפי שניתן להבין מכך שבמושג משולבת המילה "מקצועי" – ככל הנראה נדרש איש מקצוע הבקיא בתחום שיווק באינטרנט לשם מעקב מושלם אחר הביצועים וניתוח מעמיק של הממצאים, או לחילופין למידה מעמיקה וארוכה של החומר הנדרש. ישנם לא מעט פרמטרים הכלולים בסטטיסטיקה של אתר, שאליהם ניתן להגיע דרך תוכנות שונות כמו גוגל אנליטיקס. למרות שרבים יכולים להגיע אל הנתונים של אתר שלהם, לא כולם יודעים להבין את משמעות נתונים אלו עבור קידום אתרים ולשים את האצבע על הפעולות הנדרשות לשיפור הביצועים.
למרות שנדרשת מומחיות, גם בעל אתר לעסק יכול להיכנס מעט לתמונה בשביל להתייעץ עם אנשי המקצוע וכדי להבין את הפעולות שהם נוקטים. לכל אתר, בין אם אתר תדמית או אתר נישה, ישנם מאפיינים שתמיד חשוב לעקוב אחריהם. הראשון בהם הוא מספר הגולשים שנכנסו לאתר – משום שאחרי הכל, חשיפה היא הכל במיוחד כאשר מדברים על אתר לעסק. ללא חשיפה, לא נוכל להגדיל את מעגל הלקוחות שלנו. לאחר מכן, עלינו לברר מיהם אותם גולשים וכיצד הם מגיעים לאתר – זיהוי מכנה משותף אצל הגולשים שלנו יאפשר לנו להבין באיזה אפיק של קידום אתרים הצלחנו, ואילו אפיקי שיווק באינטרנט עלינו לשפר.
לא פחות חשוב מכך הוא הנתון של משך זמן השהייה באתר. אם נכנסו גולשים רבים לאתר שלנו אך נשארו זמן מועט – נדע שאמנם הצלחנו בהליכי קידום אתרים, אבל כי האתר עצמו אינו מושך לגלישה. אם נכנסו גולשים מעטים אך הם ביקרו באתר זמן רב – נסיק מכך שעלינו להשקיע בשיווק טוב יותר ולשפר הליכי קידום בגוגל, אך נתגאה באתר מוצלח. בנוסף, כדאי לברר מהם הדפים הפופולאריים באתר, כדי שנדע להשקיע בהם ולשפר את יתר הדפים באותו אופן.