לא פעם נשאלת השאלה – כיצד נפיק את מירב התועלת השיווקית מהאתר שלנו? האם יהיה זה העיצוב, שישנה את התמונה, או דווקא התכנים המעניינים? אין ספק ששני אלו חשובים מאוד – אך כל עוד לא יהיה נוח לגלוש באתר, כל ההשקעה לא תהיה שווה דבר. חווית גלישה איכותית היא המפתח למימוש הפוטנציאל השיווקי של האתר!

מדוע?

חווית גלישה איכותית, במיוחד כאשר מדברים על אתר לעסק, היא זו שתכריע בסופו של דבר האם הגולש יישאר באתר או לאו. אתר תדמית שבו יש ממשק מסורבל ופלטפורמה שאינה נוחה לגלישה, לרוב יגרום לייאוש אצל מבקריו ובעקבות כך ליציאתם ממנו. לעומת זאת, אתר תדמית שבו נוח לגלוש והחוויה בו קלילה ומהנה – יגרום לגולשים להמשיך בגלישה וכך יעלה את הסיכויים להפיכתם ללקוחות ממשיים. כאשר חווית הגלישה נעימה, קל ומהיר לצבע את הפעולה שאליה אתם מנסים להניע את הגולש – והרי לכל אתר תדמית יש מטרה עסקית כלשהו.

לדוגמא, אם מדובר ברכישת מוצר באמצעות חנות וירטואלית – עליה להיות נוחה לשימוש ולהעניק את כל המידע הרלוונטי (מחיר, מאפייני המוצר, דגמים). חנות וירטואלית שתעניק חווית גלישה לא נעימה לגולש לרוב תסכל את קנייתו – הדבר מעלה תחושה של חוסר אמון וחוסר ביטחון, וגם כך רכישה אינטרנטית תמיד מלווה בחששות מסוימות. לעומת זאת, חנות וירטואלית שיהיה נוח לעבור בין קטגוריות הפריטים השונים ולברור ביניהם ושיהיה קל ונוח להשוות מחירים ומוצרים – תעניק לגולש ביטחון לבצע את הרכישה.

דוגמא אחרת היא אתר לעסק שמטרתו לצרף גולשים לניוזלטר – אם לא יהיה נוח להגיע אל טופס ההרשמה והשימוש בו לא יהיה ברור, איש לא יצטרף.

בשל כך, כל אתר תדמית בפרט ואתר בכלל, צריך לכלול חווית גלישה איכותית ללא תלות במורכבות האתר. חווית גלישה נעימה היא המפתח להצלחת האתר, וחשיבותה שקולה לחשיבות העיצוב, המבנה והתכנים. ככל שהאתר מסחרי יותר, כך גדלה חשיבותה של נוחות חווית הגלישה – מכיוון שהיא מקנה אמון וביטחון אצל הגולשים, וגורמת להם להמשיך לגלוש באתר גם אם יש מאחוריו אינטרסים.

סוסקה פלוס מקפידה על בניית אתרים לעסקים שכוללים חווית גלישה אידיאלית, כדי לממש את הפוטנציאל השיווקי האדיר הטמון באתר ולהבטיח את מלוא ההצלחה.