הרשתות החברתיות הן הדרך השיווקית הלוהטת ביותר כיום – וברור למדי מדוע. הן מאכלסות גולשים מכל שכבות האוכלוסייה, ללא הבדלי דת, מין, גיל, אזור מגורים ומוצא. עבור בעלי עסקים זו הזדמנות פז – מתי עוד יוכלו לגשת לכל כך הרבה לקוחות פוטנציאליים, בעת ובעונה אחת? ברגע שגולש אחד בפייסבוק מכריז על מבצע, מיד חבריו יודעים – ורגע לאחר מכן חברים של חבריו יודעים מכיוון שהאחרונים עשו למבצע "לייק" וכדומה – וכך הלאה. החשיפה ברשתות החברתיות עצומה – אך רק שימוש נכון ברשת החברתית הפופולארית פייסבוק ודומותיה יוכל למקסם את הרווחים ולהגיע להישגים של ממש.
כיצד עושים זאת?
כלל ברזל: סוחר במסווה של חבר
אמנם פייסבוק ושאר רשתות חברתיות הן אמצעי קידום המכירות הטוב והאפקטיבי ביותר כיום – אך הגולשים שלכם לא צריכים להרגיש את זה. רק עסק שיספק הצעות אטרקטיביות ויידע לפנות באופן הנכון אל הגולשים, יוכל לגרום להיענות מצידם. כדי לעשות זאת, עסק צריך לגשת לקהל של העמוד העסקי בפייסבוק כמו אל חבריו.
מדוע עושים זאת?
פייסבוק, טוויטר ועוד רשתות חברתיות נועדו בראש ובראשונה למטרה מסוימת – לקשר בין חברים, קרובי משפחה ומכרים. מכיוון שברומא עלינו להתנהג כרומאים – כך גם ברשתות החברתיות עלינו להתנהג כחברים ולאמץ את הקודים הנהוגים באתרים אלו. יש להימנע משיווק אגרסיבי מדי ומסרים תכופים ומלחיצים מדי. הדבר רק יגרום לגולשים לבטל את החברות בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם, ולא לעקוב אחר הפרסומים שלכם – וכך לא הרווחתם דבר. עמוד עסקי בפייסבוק יש להפעיל באופן מעט דומה לפרופיל אישי – להציע המלצות והצעות, לפרסם פוסטים בעלי אופי בידורי יותר, לקשר את הגולשים למאמרים ומידע מקצועי הקשור לתחום שלכם.. ככל שתספקו יותר ערך מוסף לגולשי פייסבוק לצד המסרים השיווקים, כך תראו הצלחה גוברת במכירות. מלבד זאת, יש להתחשב בקהל היעד שלכם – פנו אל הקהל שלכם באופן המתאים לו, כלומר, עמוד עסקי בפייסבוק שנועד לאנשי עסקים לא יפרסם תכנים בעלי אופי ועם אותו משלב לשוני הזהה לזה הקיים בעמוד פייסבוק של מוצרים לבני נוער.
כפי שניתן להבין, פרסום בפייסבוק הוא נגיש מאוד ואפקטיבי ביותר – אך מצריך הבנה וניסיון כדי לנסח את הפוסטים האידיאליים ולנהל את העמוד באופן רווחי. בשל כך, מציעה חברת סוסקה פלוס שירותי ניהול עמוד עסקי בפייסבוק לצד רשתות חברתיות נוספות, כדי למקסם את הרווחים שלכם מהאינטרנט.