כמעט בכל תחום ישנן אופנות וטרנדים שמשתנים, כל אחד בא והולך, חלקם הקטן נשאר. בתחום בניית אתרים נראה טרנד מפתיע למדי – אתרי אינטרנט חדשים שנבנים רק עם עמוד אחד. הדבר נשמע מוזר למדי לנוכח העובדה כי בדרך כלל, כל המרבה הרי זה משובח – אנו עדים לאתרים שעמוסים בתפריטים רחבים, עם קטגוריות ותתי קטגוריות, אינספור דפים ולינקים וכו'. אפילו באתרים פשוטים לרוב יש לפחות 10 עמודים – אז כיצד ייתכן שעסקים מסוימים מסתפקים בדף אחד בלבד בשביל להעביר את כל התכנים ללקוחות הפוטנציאליים וללקוחות הקיימים?

ראשית כל, חשוב לדעת כי לא מדובר פה בטעות או בהתקמצנות. קיימים לא מעט יתרונות גם כאשר מדובר על בניית אתר אינטרנט בעל דף אחד בלבד – כשהראשון בהם הוא כי בניית דף אחד בלבד מבטיחה כי הגולשים אכן יקבלו את כל המידע שבעל האתר מעוניין להעביר להם. באתרים עמוסי עמודים, גולש שמעוניין בפרט ספציפי לעיתים יתקשה למצוא אותו, או שלא יתאמץ להתחיל לחפש אותו כלל – ויעבור לאתר המתחרה. יתרון לא פחות חשוב הוא הזמן והכסף שתצריך בניית אתר אינטרנט זה – הרי, יותר קל ומהיר לבנות דף אחד מאשר דפים רבים – ואין מילה שבעלי עסקים (או כל אדם בכלל) ישמחו לשמוע יותר מ"חיסכון". במקום חודשים של תכנון, בנייה ועיצוב, בניית אתר שבו דף אחד בלבד זולה, מהירה ולעיתים אף פרודוקטיבית יותר.

למרות שכביכול דף אחד מצריך פחות זמן בכל הקשור בהליכי בניית אתרים, עיצוב גרפי וכו' – אי אפשר לזלזל בו כלל. דווקא משום שיש רק דף אחד באתר, הוא צריך להיות הדף המושלם שיציג את העסק שלכם בצורה האידיאלית ביותר, ויקלע בדיוק למטרותיכם. אתר תדמית, גם אם הוא בעל דף אחד בלבד, חייב להתאים לאופי העסק ולקהל היעד שלו , תוך כדי שהוא מצליח להניע את הגולשים לבצע את הפעולה הרצויה. בדף אחד עלינו לפגוע בדיוק במטרה – אחרת, כל הפואנטה תתפספס. לשם כך, דרושים מומחים בתחום בניית אתרי תדמית במיוחד כאשר מדברים על אתר לעסק בעל דף אחד בלבד. יש לשבת עם אנשי המקצוע ולהגדיר מראש את היעדים והתכנים הרצויים, ויחד לנסח מסרים קצרים ולהגות עיצוב מדויק, כדי שדף האתר שלכם יוכל לממש את הפוטנציאל האדיר שטמון בו.