בנינו אתר מכירות, הכל טוב ויפה – אך כעת, איך נגרום לו אכן למכור ולהראות רווחים? עלינו לגרום לאתר להיראות מזמין לרכישה ולהסביר פנים למבקריו. כמו שלא תרצו לקנות בחנות ירקות שבה מונחים יחד טריים והקמלים, או שכל הסחורה בה תהיה מבולגנת לחלוטין, כך גם האתר שלכם צריך להיראות מרשים ומסודר. בניית חנויות וירטואליות צריכה להיעשות בהתאם לאופי אתרים אלו – כפי שחנויות צריכות להיראות מהוקצעות, מקצועיות, איכותיות ומושכות לעין, כך גם אתריהן. חנות וירטואלית צריכה לשקף את המוצרים והשירותים שלך באופן המחמיא ביותר, ולספק חווית קנייה אידיאלית לגולשים.
אז איך עושים זאת?
נוחות הגלישה - חווית הקנייה צריכה להיות כמה שיותר נוחה למשתמש. הרכישות האינטרנטיות הן עולם יחסית חדש, ולא כולם התנסו בהם בעבר – וחלק מהאנשים אף מלאי חששות לגבי נישה זו. בשל כך, אנו צריכים להקל עליהם כמה שאפשר, ולהפוך את הקנייה לפשוטה ומהירה במיוחד. הגולשים לא צריכים להתאמץ לחפש אחר מוצר, שירות או מידע – עלינו להגיש להם הכל על מגש של כסף. סדרו בקטגוריות נוחות, הוסיפו את כל פרטי המידע הרלוונטיים ואפשרו מעבר מהיר וקל בין התצוגה לבין עמוד הרכישה עצמו.
עיצוב - עיצוב חנות וירטואלית צריך להיעשות בהתאם לאופי החנות ולקהל היעד שלה. עיצוב הוא זה שמשרה את האווירה, ולכן חשוב לאפיין את האתר, מטרתו ומאפייניו בטרם העיצוב. חשוב שלא להעמיס על העיצוב, אלא להקפיד על עיצוב ברור ופשוט, כדי להקל על ההתמצאות באתר. יש להמעיט בטקסט, להשתמש בצבעים נעימים לעין ולהבליט את הקישורים.
ניווט באתר - הניווט באתר צריך להיות נוח במיוחד: אופציה לבצע חיפוש בין המוצרים, לסנן ביניהם לפי פרמטרים שונים ולאפשר מגוון תפריטים. ככל שהניווט יהיה נוח יותר, כך תוכלו להיות בטוחים שרבים יסיימו את הליך הקנייה ואף יחזרו לרכוש אצלכם.
תאימות - חנות וירטואלית חייבת להיות מותאמת לכל סוגי השרתים והדפדפנים, בכדי לאפשר לכל אחד לצפות בה כראוי מכל מחשב ומכל מכשיר. אי תאימות תגרום לצפייה לא נוחה, כזו שתגרום לגולשים לוותר על הרכישה ולעבור לאתר אחר.
בחברת סוסקה פלוס אנו בונים חנויות וירטואליות כשהמטרה הראשית היא כמובן – למכור. תוך שימוש בידע, בניסיון ובעקרונות הנ"ל, נהפוך את החנות הוירטואלית שלכם לרווחית ביותר.