לבעלי עסקים רבים לא תמיד ברור מדוע הם זקוקים לפרופיל עסקי ברשתות חברתיות, במיוחד אם הם כבר בנו אתר. הם אינם מבינים מה יועיל להם עוד פרופיל, הרי רק סיפרו להם כי הם חייבים ייצוג ברשת – אז למה צריך יותר מאתר? הסיבה לכך היא החשיבות ההולכת וגוברת של הרשתות החברתיות, שאט אט כובשות כל פן בחיינו.

בכל רשת חברתית ישנה אופציה לחיפוש פנימי, ולעיתים מדובר אף במרכיב מרכזי ברשת החברתית. כיום רבים מעדיפים לפנות לחיפוש בפייסבוק מאשר לחיפוש בגוגל – וכך, אם לא יהיה בבעלותכם עמוד עסקי בפייסבוק, לא תופיעו בחיפוש – ותפסידו לקוחות פוטנציאליים. באמצעות דף עסקי בפייסבוק, רבים יכולים להיחשף לעסק שלכם ללא "כפייה שיווקית" כלשהי. הם יכולים להסתכל בתמונות היפות שהעלתם, להתעניין בתכנים המרתקים ששיתפתם וכך אט אט להרגיש כאילו זה לא עוד עסק שמנסה למכור את מוצריו – אלא כי אותו עמוד עסקי בפייסבוק הוא מעין חבר, והרושם הראשוני הוא של אמינות ומקצועיות.

כך גם בשאר הרשתות החברתיות: ברגע שלא מוצאים אתכם שם, מיד שוכחים מקיומכם ועוברים לעסק הבא. רוב הגולשים לא יתעקשו לחפש עוד ועוד אחר אפיקים אחרים להגיע אליכם – ואם לא יוצג להם מעין כרטיס ביקור מידית ברשת החברתית בה גלשו, כמו עמוד עסקי בפייסבוק, חשבון בטוויטר או סרטונים ביוטיוב.

לרשתות החברתיות יש יכולת שיווקית אדירה, והסתפקות באתר אינטרנט בלבד היא טעות עסקית. לא רק שתפספסו לקוחות פוטנציאליים – הלקוחות הקיימים שישמעו כי אין בבעלותכם דף בפייסבוק או לינקאדין, מיד יסיקו כי אתם עסק מיושן ולא רלוונטי, וכנראה שהגיע הזמן למצוא לכם תחליף.

למרות שמדובר בהשקעה, נסו להשתלב בכל רשת חברתית שרק תוכלו – מעבר לעובדה כי זהו כרטיס ביקור כמעט חינמי שמופץ לכל עבר ומעיד על עסק עדכני וחדשני, החשיפה שלכם תגדל באופן ניכר, וכידוע – יותר חשיפה, יותר לקוחות פוטנציאליים, יותר רווחים.