כאשר בונים אתר לעסק, צריך כל הזמן לשים בפנינו את נוחות השימוש לגולש. מלבד העובדה כי אתר תדמית הוא כלי שיווקי מוצלח במיוחד, הוא לא פחות מכך גם כלי תפעולי – וכדי שהוא יממש את מטרותיו, עליו להיות נוח לתפעול. הגולשים לא נכנסים לאתר סתם כדי לגלוש – הם נכנסים לשם סיבה מסוימת, ולכן, האתר חייב להיות נוח לשימוש.

אין ספק כי ישנם פקטורים רבים שאנחנו מתייחסים להם בעת בניית אתר תדמית – עיצוב מרשים, מיתוג ראוי, תכנים מעניינים – אך עלינו לזכור כי בסופו של דבר, בניית אתר היא הליך שנועד להכשיר את האתר לשימוש של גולש. רק אם לגולש יהיה נוח ונעים לגלוש באתר והוא יבין בדיוק באיזה עמוד ימצא את מבוקשו ועל איזה כפתורים עליו ללחוץ, הוא יישאר באתר ויבצע את אותה פעולה שאליה אנו מניעים. ללא נוחות בשימוש, לא נצליח באותה הנעה לפעולה. יתרה מזאת, גוגל מזהה אתרים בעלי חווית גלישה נעימה ומאיץ את הקידום שלהם בגוגל.

נוחות הניווט של הגולש באתר נובעת מכמה גורמים: ראשית, המעבר מעמוד לעמוד – צריך להחליט אילו תפריטים נשלב באתר, ומה יהיו הקטגוריות. כאשר מדובר על אתרי תדמית, יש קטגוריות שחייבות לבלוט אל העין כמו "צור קשר". לא די בתפריטים נוחים לשימוש – גם העיצוב כולו צריך להיות מוכוון לנוחות בגלישה. עיצוב של אתר תדמית אמנם צריך להיות מרשים וייחודי, אך לא פחות חשוב מכך הוא הנוחות שהוא מקנה – הבלטת לינקים חשובים באמצעות פונטים וצבעים, וכן הבניית הקטגוריות באופן ברור. בניית אתר תדמית ועיצובו באופן שלא יקנה נוחות בימוש תעורר את הגולש חוסר סבלנות ותעלה באופן משמעותי את הסיכויים שהוא יעבור לאתר המתחרה.

בנוסף, חשוב להקפיד על דף בית נוח. דף בית עמוס באינספור אלמנטים גרפיים ומלל, יקשה על הגולש לקלוט את המידע שאנו מנסים להעביר לו. דף בית של אתר תדמית צריך להיות ברור ופשוט – להציג מהו העסק ולהציע דרכים שונות לשוטט באתר (כפתורים שונים, תפריטים, הסברים קצרים המקושרים לעמוד מסוים, תמונות שבהן לינק ועוד).

לסיכומו של עניין, צריך לזכור שאין ספק כי אתר תדמית צריך להיות מושקע ומרהיב – אך כל עוד הוא לא יהיה נוח לשימוש, הנעה לפעולה לא תתרחש משום שהגולשים יברחו וכך כל הפוטנציאל השיווקי של האתר ירד לטמיון.