חלק ניכר מכל אתר הוא התוכן שלו. לאחר שמשכנו את הגולשים עם עיצוב מרשים ותפסנו את תשומת ליבם, כעת עלינו לגרום להם להמשיך בגלישתם באתר – וזאת נוכל להשיג רק באמצעות תכנים איכותיים ומעניינים. מכיוון שמטרתו העיקרית של אתר תדמית היא שיווקית – עלינו להשתמש בכתיבה שתממש את מטרה זו, כלומר, בכתיבה שיווקית.
כתיבה שיווקית טובה – מהי?
– צור דיאלוג בינך לבין הקורא. הבן מי קהל היעד שלך, ופנה אליו דרך הטקסט. נסה להבין מה הוא רוצה למצוא בתכנים שלך – וגע בדיוק בנקודות אלה. אל תעסוק רק במוצרים ובשירותים שאתה מציע ותגולל את מעלותיהם בכל הטקסטים, אלא הדגש מדוע הם הכרחיים לחיי הקורא ולמה כדאי לו לבחור דווקא בעסק שלך. הסבר לגולש מדוע אצלך ימצא את הפיתרון לכל בעיותיו – תוך דגש על צרכיו ולא על מעלותיו.
– בכתיבה שיווקית מותר להשתמש בגוף שני ולפנות באופן ישיר אל הגולש, תוך שימוש במושגים יום-יומיים – וזה אף עדיף מאשר כתיבה מתנשאת וארכאית.
– אל תצא מנקודת הנחה כי הלקוח שלך הוא אדם פשוט. כתיבה שיווקית צריכה להיעשות כפי שהיית מסביר דבר מה לאדם שאתה מעריך את מנת המשכל שלו – כלומר, הקפד על עברית נכונה, על תחביר תקין ועל גיוון בטקסט. לעולם אל תצא מנקודת הנחה כי "אף אחד גם כך לא יקרא את העמוד הזה" – כל פינה באתר שלך צריכה לקבל את מלוא היחס הראוי לה.
– אל תשכח לכל אורך הדרך שאחת מהמטרות של כתיבה שיווקית היא קידום בגוגל. כדי להצליח לקדם את האתר, עלינו להשתמש במילות מפתח מסוימות ולשלבן כראוי בטקסטים, לצד קישורים בודדים. עם זאת, עדיין עליך לזכור כי לא רק גוגל קורא את הטקסט, ולכן אל תשלב את מילות המפתח באופן כפוי ומאולץ.
אלו רק מעט מן הכללים החשובים ביותר עבור כתיבה שיווקית איכותית. נשמע מסובך? מעט. לרוב, כתיבה שיווקית נעשית בידי אנשי מקצוע מנוסים, בעלי כישרון כתיבה והבנה ברזי האינטרנט. כדי להצליח בכתיבה שיווקית שמצד אחד תתרום מבחינת קידום אתרים ומצד שני תעניין את הגולשים ותיצור רושם חיובי לעסק, נדרש ידע וניסיון רב. בחברת סוסקה פלוס אנו מציעים שירותי כתיבת תכנים שיווקיים ברמה גבוהה, בכל תחום ובכל עניין.